donderdag

Breezy

Van de drup in de regen... 2 seizoenen in één dag.
Dat werd um dus niet vanavond: mijn fietstraining.
Mijn fietsmaatje lag in de kreukels vanwege de weersomslag, en aangezien het van de drup in de stortregen ging laste ik het geheel maar af. Wél met enige weerzin want fietsen is sinds een maand ofzo mijn nieuwe sport geworden.
Lekker goedkoop en zo kom je nog eens ergens. Alhoewel: mijn eiland is 32 km lang dus dat heb je na een maand ook wel gezien. Als je het over de fietspaden hebt, welteverstaan.
De natuur daarentegen maakt een hoop goed. Zeker met de wisseling van de seizoenen.
Groen wordt kopergeel en de luchten veranderen van hemelsblauw in violet en goud.
Maar niet vanavond. Vanavond was alles grijs. Antracietgrijs.
Ik besloot om er maar het beste van te maken en duwde een dvd in de speler.
Back to the seventies met Clint  Eastwood.
Nee, geen knokfilm met veel pau  - pau geweertjes, maar een heerlijke hippie-film.
Breezy.
Alleen de titelsong was al mierzoet en doorrookt van wierook, maar dat hoorde er bij natuurlijk.
William Holden ( Jah,  waar heb je die naam meer gehoord; Sunset Boulevard en The Bridge on the River Kwai, juist ja! )  speelde de sterren van de ouderwetse romantische hemel. Bij de aanblik van zijn hemelsblauwe ogen smolt ik ook weg. Ik wenste bijna dat ik de rol had van Kay Lenz.

Zoals het in de meeste drama's er aan toe gaat : ook hier heel wat gehussle alvorens de twee er achter komen dat ze elkaar toch wel heel erg leuk vinden. En dan maakt het niet uit of je zo'n dertig jaar verschilt in leeftijd.Toch?

Voor de dames onder u: ook al ben je geen twintig meer, je kan altijd toch stiekum een hippie zijn.
Voor de heren onder u: waarschijnlijk geen aanrader als je de andere films van Clint bent gewend.
Maar het kan geen kwaad om je bril wat wijder te zetten als je als man  in een midlife-crisis zit, een nare scheiding achter de rug hebt, of last hebt van vallende blaadjes. Er is altijd nog hoop.

En anders is het alleen al vet lollig om de -  inmiddels -  oldtimers uit 1973 te zien.

5 opmerkingen:

Sylvia zei

Ik zal em onthouden. Het is altijd handig dit soort films in voorraad te hebben voor een lange, grijze avond.

mevrouw yvonne zei

wierook, heerlijk.

ok, ik ben een hippie van 40

klaproos zei

een heerlijke romatische film, daar zit ik op t e wachten,
niet al dat moeilijke gedoe maar gewoon gezellig en lief zoals chocolat, of under the tuscan sun, youvé got mail,
pay it forward, gezellige tranentrekkers,:-)

maak er een fijn weekend van ,
leuk om hier te lezen :-)

groetjes

GdeB zei

Clint is, was en blijft helemaal de bom!

Salty Letters zei

Klivia: bestel um!
Yvonne: die anderen zijn idd om te janken.. maar wel mooi.
Klaproos: ik maak er zeker een fijn weekend van, ik hoop jij ook :D
G: he is and will be : the bomb.